لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

کارایی دو وسیله پر کاربرد در آشپزخانه

در دنیای پیشرفته امروز و با وجود تکنولوژی‌ های جدید دیگر لازم نیست زمان زیادی را در آشپزخانه صرف پخت غذا کنیم. آشپزخانه قلب خانه است، این جمله حقیقتا درست است، ما غذا را با عشق و علاقه برای اعضای خانواده درست می ‌کنیم، بسیاری از مواد غذایی را باهم ترکیب می ‌کنیم تا طعم بی ‌نظیری به وجود آوریم و به واسطه آن کل خانواده را دور هم جمع می کنیم و علاقه خود را با دورهم بودن نشان می ‌دهیم. می توان گفت یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه غذاسازها و آون توسترها هستند. در مقاله راهنمای خرید دو لوازم برقی پر کاربرد در آشپزخانه بیشتر در رابطه با این دو وسیله پر کاربرد دراشپزخانه  بیشتر می دانیم.

غذاساز 

غذاساز یک دستگاه برقی چند کاره است که در تهیه انواع غذا و سالاد شما را یاری می ‌کند. غذاساز برای له کردن و پوره کردن و خورد کردن مواد غذایی استفاده می شود، به وسیله غذاساز می توان غذاها رو بدون اضافه کردن مایعات میکس و له کرد. شما با داشتن این دستگاه پیشرفته در آشپزخانه علاوه بر راحتی بسیار، زمان کمتری را نیز صرف تهیه غذا می‌ کنید.

برای انتخاب و خرید غذاساز مناسب با توجه به بودجه‌ تان بهتر است تمامی موارد زیر را به ‌صورت مجزا در محصول مورد نظر خود مورد ارزیابی قرار دهید:

  • ظرفیت و جنس غذاساز
  • درپوش ظرف
  • اندازه دهانه تغذیه ظرف
  • سرعت
  • روشن و خاموش شدن
  • لوازم چند منظوره
  • تیغه ‌ها
  • کنترل لمسی
  • ظرف مدرج برای حداکثر میزان مایعات
  • محفظه ویژه قطعات

آون توستر

آون توستر یکی از کاربردی ترین وسایل برقی در آشپزخانه است که در واقع  نوعی گرم کن با ظاهری مشابه مایکروفر است. استفاده از آون توستر ضررهای مایکروفر را ندارد و با خیال راحت می توانید از این وسیله برای گرم کردن غذا، یخ زدایی و یا برشته و کباب کردن استفاده کنید. آون توسترها همچنین برای پختن انواع غذاها و کیک و شیرینی  قابل استفاده است. آون توستر ها دارای المنت هایی در بالا و پایین هستند که به طور انتخابی می توانید هر کدام از این المنت ها را به طور دلخواه روشن کنید و قسمت مشخصی از غذا را حرارت دهید. همچنین این دستگاه دارای یک درب دستی نیز می باشد که در برخی از برند ها به طور اتوماتیک باز می شود. از دیگر امکانات توسترها ، دارا بودن گرداننده مرغ و جوجه، قفسه تست نان و ظرف های جانبی است.

توان مصرفی هم نشان دهنده مصرف انرژی دستگاه است هم می ‌توان از روی آن حدس‌ هایی در مورد المنت ‌های دستگاه و میزان گرمادهی آن‌ ها زد. توان مصرفی آون توسترها معمولا و حدودا بین 1200 تا 1800 وات است. تعداد المنت ‌های دستگاه می ‌تواند در این مقدار تاثیرگذار باشد. آون توسترها معمولا 2 یا 4 المنت دارند که در قسمت پایین و بالای دستگاه تعبیه می ‌شوند.

فروشگاه لوازم خانگی انتخاب سنتر از مطرح ترین فروشگاه ها در زمینه فروش انواع لوازم خانگی با برند های ایرانی و خارجی می باشد که شما می توانید در صورت تمایل به خرید، نمونه های مختلف دستگاه های غذاساز و آون وستر را از سایت انتخاب سنتر مشاهده نمایید. لاز م به ذکر است که شما با خرید از شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.


چرا غذاساز بخریم؟

غذاساز یک دستگاه چند کاره ی برقی است که به کمک تیغه ی تیز و برنده ای که در آن قرار داده شده است مواد غذایی از جمله سبزیجات، میوه ها و.. را به میزان دلخواه شما خرد، ورق ورق، پوره و نگینی می کند.  قابلیت گرفتن آب میوه و سبزیجات را نیز دارد. این دستگاه از تیغه های متفاوتی برای خردکردن  استفاده می کند و تنها لازم است که  تیغه ی مورد نظر را بر روی دستگاه قرار دهید.

یکی از مهم‌ ترین نکات در خرید و قیمت غذاساز توجه به نیازتان است. افراد زیادی غذاسازهای چند کاره با ظروف و متعلقات بسیار می‌ خرند اما در نهایت از یک یا دو عملکرد آن بیشتر استفاده نمی‌ کنند و فقط فضای آشپزخانه‌ شان بیشتر اشغال شده و هزینه بیشتری پرداخت کرده ‌اند. پس به تناسب نیازتان و قابلیت‌ های غذاساز توجه ویژه داشته باشید.

غذاسازها در اندازه های مختلف کوچک یا mini ، بزرگ یا full ،متوسط یا compact در بازار وجود دارند. این دستگاه  در هر اندازه ای که باشد شامل یک سری از قطعات اصلی مانند موتور، پارچ یا کاسه و محل تغذیه یا به عبارتی دیگر محل ریختن مواد در دستگاه است. سایر قطعات دستگاه شامل قطعات جانبی آن می شوند. ظرفیت غذا ساز ها بسته به اندازه ای که دارند متغیر است . برای مثال غذا سازهای  کوچک دو تا پنج پیمانه، غذا ساز های بزرگ نه تا سیزده پیمانه و غذا ساز های متوسط پنج تا هفت پیمانه گناجیش دارند. کارایی های دستگاه غذا ساز از تک کاره تا 34 کاره می باشد.

پیش از خرید دستگاه غذاساز به موارد زیر توجه نمایید:

فضای مورد نیاز

اندازه ظرف غذاساز

عملکردهای غذاساز

قابلیت پالس «Pulse» یا عملکرد لحظه ‌ای

اندازه‌ دهانه ظرف غذاساز

تعداد تنظیمات سرعت

جنس بدنه و ظرف غذاساز

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر همواره در تلاش بوده با معرفی بهترین ‌ها به خریداران باعث رضایت آن ها شود. اگر علاقه به آشنایی بیشتر با دیگر محصولات دارید، می ‌توانید با مراجعه به سایت لوازم خانگی انتخاب سنتر تنوع محصولات را دیده و بهترین انتخاب  و خرید را داشته باشید.

کاربردهای غذاساز

غذاساز یک وسیله کاربردی چند کاره یا به عبارتی آچار فرانسه آشپزخانه است. به همین دلیل است که برای خرید غذاساز باید چندین معیار را در نظر بگیرید. زیرا این وسیله چند کاره تقریبا برای اکثر کارهای آشپزی، مانند مخلوط کردن، آسیاب کردن، خرد کردن، رنده کردن، چرخ کردن و … کاربرد دارد.

غذاسازها به طور کلی به دو دسته غذاساز دستی و غذاساز برقی تقسیم می شوند. غذاسازهای برقی بسیار پر کاربرد هستند و در اندازه‌ ها و با قابلیت‌ های متفاوتی تولید می ‌شوند. برخی از این غذاسازها تک ‌کاره و برخی دیگر چند کاره هستند. غذاساز برقی در سه اندازه بزرگ (full) با گنجایش 9 تا 13 پیمانه، متوسط (compact) با گنجایش 5 تا 7 پیمانه، کوچک (mini) با گنجایش 2 تا 5 پیمانه در بازار موجود هستند.

·         بررسی توان غذاساز در هنگام خرید

پس از مشخص کردن کاربرد این وسیله و مقدار بودجه خود باید به توان آن دقت کنید. به خصوص اگر بسیاری از کارهای آشپزی را با استفاده از این وسیله انجام می‌ دهید. بهتر است غذاسازی با توان موتور بالا تهیه کنید. به عبارتی در غذاساز چندین وسیله با کاربرد مختلف بر روی یک موتور سوار هستند. به همین خاطر ممکن است در هنگام تهیه یک غذای به خصوص مجبور باشید از چندین بخش مختلف دستگاه، مانند رنده و خرد‌کن و … استفاده کنید. به همین خاطر میزان استفاده از وسیله بالا می ‌رود و بار بیشتری نیز به موتور وارد می‌شود. بنابراین هرچه توان غذاساز بیشتر باشد، دستگاه سریع‌تر عمل می‌کند و برای کارهای سنگین مناسب ‌تر است.

·         جنس تیغه غذاساز

توجه به جنس تیغه در خرید غذاساز بسیار مؤثر است. زیرا آنچه غذاساز را به وسیله‌ ای چند کاره و کاربردی بدل کرده تعداد تیغه‌ های متعدد آن است. بهتر است غذاسازهایی با جنس تیغه فولاد ضد زنگ خریداری کنید. زیرا مقاومت آن نسبت به سایر موارد بهتر است.

·         بررسی عملکرد توربو غذاساز

عملکرد توربو برای رسیدن دستگاه به حداکثر توان در مدت محدود است. در این حالت دستگاه بدون در نظر گرفتن شرایط محیطی در بالاترین میزان عملکرد خود قرار می ‌گیرد.

·         بررسی عملکرد لحظه ‌ای (pulse) غذاساز

عملکرد لحظه‌ ای یا پالس به کاربر کمک می ‌کند تا مدت زمان مناسب برای چرخش تیغه دستگاه و سرعت آن را به صورت دستی کنترل کند. دستگاه‌ های غذاساز معمولا داری سه گزینه روشن، خاموش و پالس هستند. در حالت پالس شما می‌توانید به صورت دستی مدت زمان چرخش تیغه را تنظیم کنید. البته چرخش تیغه بعضی غذاساز ها در سرعت‌های مختلف قابل تنظیم است.

·         پایه ضد لغزش غذاساز

پایه ضد لغزش کمک می‌کند تا میزان لرزش دستگاه در حین کارکردن کاهش یابد. این امر نه‌تنها موجب کاهش سروصدای دستگاه می‌شود، بلکه در میزان عمر موتور در درازمدت نیز تأثیر گذار است.

·         تعداد رنده ‌های غذاساز 

یکی از کاربرد‌های غذاساز رنده کردن است. هرچقدر که تعداد تیغه رنده‌ها مثل، رنده ریز، رنده درشت، رنده چیپس ساز، رنده رشته ساز، رنده خلال کن و … بیشتر باشد، دستگاه توانایی خرد کردن مواد مختلف را به اشکال متفاوت خواهد داشت.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله غذاساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

 

آون توستر چگونه کار می کند؟

آون توستر  یکی از پر کاربردترین وسایل برقی  در آشپزخانه است که در واقع  نوعی گرم کن  با ظاهری شبیه ماکروفر است. آون توستر برای درست کردن غذاهایی که برشته شدن در آن‌ ها مهم است گزینه بهتری است. در آون توستر‌ پخت غذا با استفاده از اشعه مادون قرمز که توسط المنت‌ های موجود در آن تولید می‌ شود، صورت می ‌گیرد. یک آون توستر ممکن است یک، دو یا چند المنت داشته باشد. گرمای تولید شده توسط المنت‌ ها باعث گرم شدن درون دستگاه شده و به پخت غذا منجر می ‌شود به طوری که داخل غذا پخته و بیرون آن حالت برشته پیدا می‌‌ کند.

آون توستر از انواع مختلفی از المنت های گرمایشی مانند نیکروم، سرامیک یا کوارتز استفاده می کنند. هنگامی که آون توستر روشن می شود، برق از درون المنت عبور می کند و باعث گرم شدن آن می شود. با داغ شدن المنت ها، هوای داخل آون توستر نیز گرم می شود.

آون توستر معمولا دارای المنت های گرمایشی در بالا و پایین هستند. نوع تنظیمات یا برنامه  پختی که انتخاب می کنید تعیین می کند که یکی از این المنت ها روشن شود یا هر دوی آن ها. به طور مثال، برنامه کباب کردن فقط از المنت بالایی استفاده می کند.

یکی از کاربردی‌ ترین عملکردهای دستگاه‌ های آون توسترهای جدید کانوکشن می ‌باشد. برخی از آون توسترها دارای فن داخلی هستند که به آن ها توستر کانوکشن می‌ گویند . فن داخلی آن، هوای گرم را در سراسر آون توستر به گردش در می آورد که باعث می شود غذا را سریع تر و یکنواخت تر بپزد. به این صورت است که در دستگاه‌ هایی که فن تعبیه شده است گرمای تولید شده توسط المنت‌ های برقی به گردش درآورده می ‌شود و گرما به صورت یکنواخت به تمام بخش ‌های غذا انتقال داده خواهد شد.

از نکات مهم دیگر که در هنگام خرید یک آون توستر خوب باید به آن توجه کرد می شود به ظرفیت گنجایش آن اشاره کرد. امروزه آون توسترهایی با ظرفیت و گنجایش های مختلفی در بازار وجود دارند که شما باید بر اساس تعداد افراد خانواده و یا وابسته به نیازی که دارید گنجایش مناسب را تهیه کنید.

توان مصرفی یک دستگاه آون توستر بیانگر مصرف انرژی دستگاه مورد نظر می‌باشد. از روی آن می‌توان در مورد المنت‌های دستگاه و میزان گرمادهی آن حدس‌هایی زد. توان مصرفی آون توسترها معمولاً بین 1200 تا 1800 وات می‌باشد. تعداد المنت‌های دستگاه در این مقدار تأثیرگذار خواهد بود. آون توسترها به طور معمول دارای 2 یا 4 المنت حرارتی هستند که در بخش بالا و پایین دستگاه قرار دارند.

قهوه سازها

قهوه از نوشیدنی‌های فوق العاده با خاصیت بالاست که ارزش غذایی زیادی دارد. هوه، نوشیدنی که همه افراد دوستدارش هستند و شروع یک روز خوب شما با نوشیدن یک فنجان قهوه دلنشین تر می شود! شاید شما تا امروز طعم اصیل و واقعی قهوه را نچشیده باشید و هم اکنون به دنبال خرید یک دستگاه قهوه ساز خوب هستید پس توصیه می کنیم فقط یک فنجان از قهوه واقعی را بنوشید تا نوشته ما را درک کنید.

برای  تهیه قهوه، به طور کلی قهوه سازها به 2 دسته برقی و دستی تقسیم می‌ شوند. انتخاب بین این مدل‌ ها به نحوه و میزان استفاده شما بستگی دارد و اینکه سلیقه شما چه نوع دستگاه‌ هایی را می ‌پسندد. از انواع دستگاه ‌های قهوه ساز می‌ توان به اسپرسوساز دستی، نیمه‌ خودکار، تمام خودکار، سوپر خودکار، موکاپات، ایروپرس، قهوه ساز قطره‌ ای، قهوه ساز کپسولی، ویتنامی، کمکس، پرکولاتور، قهوه ساز سرد دم کن، فرنچ پرس، ایبریک و قهوه ساز خلاء اشاره نمود.

انواع قهوه ساز برقی

·         قهوه ساز قطره ای

·         قهوه ساز حرارتی

·         پرکولاتور

·         سایفون

انواع قهوه ساز دستی

·         فرنچ پرس

·         آئروپرس

·         قهوه ساز ویتنامی

·         موکاپات

در هنگام خرید قهوه سازها به موارد زیر توجه نمایید:

·         بودجه مد نظر شما

قیمت دستگاه قهوه ساز متناسب با بودجه شما اولین نکته ای است که بر روی انتخاب شما تاثیر می گذارد. با در نظر گرفتن قدرت خریدتان می توانید بهترین قهوه ساز را انتخاب کنید.

·         داشتن آسیاب

ویژگی یک دستگاه قهوه ساز خوب، توجه به داشتن آسیاب کننده قهوه است. در ایران پیدا کردن قهوه با خلوص بالا بشدت مشکل است بخاطر همین اگر قهوه ساز شما دارای آسیاب کردن دانه قهوه است می توانید به آسانی قهوه خود را درون آن ریخته و با فشار دادن دکمه پاور قهوه دلخواه خود را درست کرده و از آن لذت ببرید.

·         مخزن قهوه دستگاه قهوه ساز

این وسیله برای قرار دادن قهوه در درون آن ساخته شده است که اغلب جنس آنها از فلز و پلاستیک با کیفیت ساخته شده است ولی قهوه سازهایی که از مخزن بی کیفیت ساخته شده هستند از مخازن کاغذی برای ریختن قهوه در آن تعبیه شده است.

·         مخزن آب دستگاه قهوه ساز

مخزن آب دستگاه مشخص می کند که شما قادر به ساختن چند فنجان قهوه برای چند نفر هستید پس هر چقد ظرفیت مخزن آب دستگاه زیاد باشد برای افراد زیادی می توانید قهوه درست کنید.

·         تایمر اتوماتیک خاموش کردن دستگاه قهوه ساز

وجود این ویژگی در دستگاه قهوه ساز باعث امنتر شدن دستگاه و محیط زندگی می شود. این ویژگی به شما کمک می کند دستگاه بعد از درست کردن قهوه یا با ریخته شدن قهوه داخل فنجان به طور اتوماتیک خاموش شود.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله دستگاه قهوه ساز را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای مشاهده فیلم درباره انواع قهوه سازها می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید.