لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی

اخبار لوازم خانگی

بررسی تلویزیون سامسونگ و سام الکتریک

تلویزیون سامسونگ

به طور کلی تلویزیون های سامسونگ در ایران بر پایه ی سه فناوری عرضه می شوند که این موضوع به طور مستقیم بر قیمت تلویزیون سامسونگ تاثیر بسزایی دارد. در مقاله سامسونگ یا سام الکتریک کدام را انتخاب کنیم؟ بیشتر در رابطه با این دو محصول پر فروش صحبت کرده ایم.

تلویزیون LCD سامسونگ

تلویزیونLED  سامسونگ

تلویزیون QLED سامسونگ

تلویزیون هوشمند سامسونگ چیست؟

در کل تلویزیون های سامسونگ را به دو دسته هوشمند و غیر هوشمند تقسیم می کنیم. در تلویزیون های غیر هوشمند، شما با محدودیت های زیادی روبرو هستید و رابط کاربری نیز از امکانات کمتری برخوردار است. به همین دلیل شما در تلویزیون های غیر هوشمند، به کدک های کمتری برای پخش ویدئو دسترسی دارید. علاوه بر این امکان استفاده از اپلیکیشن های استریم و پخش آنلاین فیلم در این تلویزیون ها وجود ندارد. ضمن اینکه به علت محدودیت های کنترل، علی رغم امکان دسترسی به مرورگر در بسیاری از این تلویزیون ها، کاربری دشوار آن باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا نکنند. در مقابل در تلویزیون های هوشمند شما به انبوهی از امکانات دسترسی دارید. تلویزیون های هوشمند سامسونگ از یکی از محصول خود سامسونگ، سیستم عامل و رابط کاربری تایزن استفاده می کنند. شما در این سیستم عامل، به امکان گشت و گذار آن در صفحات وب، تماشای آنلاین فیلم در سایت ها و اپلیکیشن های استریم فیلم، امکان نصب اپلیکیشن های سرگرمی و بازی و کاربردی، پخش آنلاین و آفلاین موسیقی، پخش فرمت های مختلف فیلم با زیرنویس و امکان انتخاب صوت و زیرنویس هایس مختلف در فیلم، امکان انتقال و اشتراک گذاری تصویر از موبایل و کامپیوتر به تلویزیون، و بسیاری موارد دیگر دسترسی دارید. لازم به ذکر است که تلویزیون های هوشمند سامسونگ اولین نمونه های Smart TV به شمار رفته و پس از عرضه این محصولات و استقبال کاربران، دیگر کمپانی ها نیز گام در این عرصه گذاشتند. تلویزیون هوشمند درست مثل تلفن هوشمند عمل می کند. این محصول قادر است سرویس های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربران ارائه دهند.

تلویزیون سام الکتریک

تلویزیون سام الکتریک به عنوان یک برند کاملا ایرانی با قیمت مناسب نسبت به سایر برندهای موجود در بازار لوازم خانگی و صوتی تصویری به عنوان یک تلویزیون مقرون به صرفه از نظر قیمت و مجهز به ویژگی های برتر محسوب می شود.

  • برخورداری از فناوری ماشین زمان یا Time Shift برای ضبط برنامه‌ های در حال پخش و به عقب برگرداندن زمان برنامه مورد نظر
  • پشتیبانی از سیستم‌ عامل اندروید و امکان اتصال پوشی‌های موبایل هوشمند به تلویزیون
  • برخورداری از گیرنده‌های دیجیتال DVB-T۲ و پشتیبانی از شبکه‌های HD ایرانی
  • پشتیبانی از سیستم پخش صدای دالبی
  • پشتیبانی از خروجی اپتیکال
  • پشتیبانی از سیستم بلوتوث
  • برخورداری از قفل کودک

اطمینان از کیفیت کالا یکی از موارد مهمی است که در خرید لوازم خانگی مورد توجه کاربران است و فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر با دارا بودن مجوزهای قانونی این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که تمامی کالاهای موجود در این فروشگاه از مبادی رسمی و قانونی تامین شده اند و دارای کیفیت و ضمانت نامه می باشند. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

تلویزیون تی سی ال بخرم یا سونی!؟

تلویزیون تی سی ال

برند  تی سی ال تلویزیون های خود را با کیفیت های FULL HD،4K  و ULTRA HD به بازار عرضه میکند و می ‌توانید بسته به نیاز خود یکی از این پنل ها را سفارش دهید.

تلویزیون‌ های تی سی ال در چهار رده اصلی از نظر اندازه اینچی به 39 اینچ و کمتر، 40 تا 49 اینچ، 50 تا 59 اینچ و 06 اینچ یا بیشتر دسته‌ بندی می‌ شوند، که همین موضوع بر قیمت تلویزیون تی سی ال تاثیر مستقیم دارد.

همان طور که می دانیم دو مشخصه صدا و تصویر از مهم ترین معیارهای انتخاب یک تلویزیون به ‌شمار می‎ روند. از مهم ‌ترین مشخصات و ویژگی های تلویزیون تی سی ال که آن را تبدیل به برند محبوب سال کرده است، می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود، که در مقاله بهترین انتخاب بین تلویزیون های تی سی ال و سونی بیشتر آن را مورد بررسی قرار داده ایم:

  • فناوری  QLED تلویزیون تی سی ال
  • اتصال به اینترنت با تلویزیون تی سی ال
  • وجود حافظه داخلی در تلویزیون تی سی ال
  • طراحی بسیار باریک بدنه تلویزیون تی سی ال
  • وضوح تصویر بسیار بالا (ULTRA-HD-4K)  در تلویزیون تی سی ال
  • اتصال موس و کیبورد از دو طریق USB  و بلوتوث در تلویزیون تی سی ال

تلویزیون سونی

هر یک از مدل‌ ها و دسته بندی‌ های تلویزیون سونی در ابعاد گوناگون طراحی و تولید شده و شما می ‌توانید متناسب با ابعاد فضایی که قصد دارید تا تلویزیون را در آن قرار دهید و همچنین فاصله ‌ای که بینندگان در حال تماشای تلویزیون از آن خواهند داشت، دستگاه متناسبی را انتخاب و خریداری کنید. تلویزیون‌ های LED و 4K سونی در سایزهای 49، 55، 65، 75 و 85 تولید شده و دستگاه‌ های مختلفی از انواع مدل‌ ها و سری‌ ها در این ابعاد تولید می‌شوند، همچنین تلویزیون‌ های OLED سونی در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ و همچنین مدل‌ های مختلف تولید می‌شوند که قیمت تلویزیون سونی با توجه به هر مدل متفاوت می باشد و همچنین تلویزیون ‌های Full HD فقط در سایز 50 اینچ تولید و در دسترس هستند.

کیفیت تصویر 4K  تلویزیون سونی

تلویزیون‌ های 4K را با نام Ultra HD یا UHD نیز می‌شناسند. فناوری 4K برای وضوح و کیفیت تصاویر، نوعی فناوری نوظهور است و رزولوشنی برابر با 3840 در 2160 پیکسل و به طور کلی 8 میلیون پیکسل دارد. بنابراین وضوح و شفافیت تصویر 4K در حدود 4 برابر بهتر از تصاویر Full HD است. این وضوح بیشتر، رنگ و عمق بیشتری به تصاویر می ‌بخشد و تصاویر را بسیار زنده و شاداب می ‌سازد. توجه کنید که بهتر است این تصاویر را در تلویزیون‌ هایی با حداقل ابعاد 65 اینچ یا بزرگتر از آن مشاهده کرد. در این میان توجه به این نکته ضروری است که اگر تلویزیون‌ های LED سونی که از سری مدل‌های قدیمی‌ تری باشند، دارای کیفیت تصویر Full HD و مدل‌ های جدیدتر دارای کیفیت تصویر 4K هستند.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

در خرید بخاری برقی به چه نکاتی توجه کنیم

بخاری برقی یک وسیله گرمایشی سریع برای گرم ‌کردن محیط است و به آسانی می‌ توان از آن استفاده کرد. این وسیله گرمایشی محبوب از قدیمی ‌ترین روش‌های گرمایشی است که با تبدیل انرژی الکتریکی (برق) به گرما فضای اطراف را گرم می ‌کند.

در خرید بخاری برقی به ویژگی های زیر باید توجه نمود:

  • توان
  • طراحی ظاهری
  • کلید اطمینان
  • قابلیت تنظیم دما
  • نوع المنت
  • ابعاد و وزن
  • فن دار یا بدون فن
  • علامت استاندارد
  • نوع سیم

یکی از امکانات ایمنی یک بخاری برقی باید کلید قطع کن خودکار باشد تا در زمان به هم خوردن تعادل، دستگاه به طور اتوماتیک، خاموش شود. از قابلیت های ایمنی دیگر می توانیم به داشتن ترموستات کنترل دما برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد بخاری و وجود میله های فلزی محافظ برای جلوگیری از تماس مستقیم با المنت های بخاری برقی اشاره کنیم.

امروزه انواع بخاری ‌های برقی کاربرد های بسیاری در‌ محیط‌ های مختلف تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان ‌های مسکونی دارند و برای تامین گرما یا‌ پیشبرد فرآیندهای تولیدی و صنعتی به کار برده می‌ شوند.‌ به طور کلی می ‌توان گفت که بخاری ‌های برقی در مقایسه با بخاری ‌های گازی یا بخاری‌ هایی که با سوخت فسیلی کار می ‌کنند، ایمنی بیشتری دارند.‌ چرا که بخاری‌ های برقی دارای شعله باز نیستند و خطر بروز آتش سوزی در صورت استفاده از آن ها کمتر است. اما باید دقت کرد که هنگام به کارگیری بخاری لازم است که به نکات ایمنی بخاری برقی توجه کافی داشته باشید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری به عمل بیاورید.‌

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله بخاری برقی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای ارتباط  بیشتر با پشتیبانان فروشگاه انتخاب سنتر می توانید، توییتر انتخاب سنتر را دنبال کنید.

بخاری گازی بدون دودکش

قیمت بخاری گازی براساس معیارهای مختلفی مانند برند، قدرت گرمایش بخاری گازی و طراحی ظاهری تعیین می شود که قطعا هر چه بخاری دارای توان و اندازه بزرگتری باشد، قیمت آن بالاتر می رود.

یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب بخاری گازی درنظر گرفتن متراژ خانه یا محلی است که قرار است بخاری گرما بخش آن جا باشد. بر این اساس، بخاری های گازی به دو دسته دیواری و زمینی دسته بندی می شوند که با توجه به نیاز خود می توانید نسبت به خرید بخاری از نوع دیواری یا زمینی اقدام کنید. بخاری دیواری در مقایسه با بخاری زمینی کوچک بوده و فضای کمتری را اشغال می کند و عمدتا برای مکان هایی طراحی شده است که متراژ پایینی دارند.

بخاری های بدون دودکش می بایست مجهز به سیستم ODS باشند. این سیستم به طور دائم میزان اکسیژن فضا را کنترل می کند و بر اساس آن، جریان گاز را در بخاری گازی برقرار می کند. در صورتی که به هر دلیل میزان اکسیژن فضایی که بخاری در آن قرار دارد به کمتر از 18 درصد برسد، این سیستم به طور اتوماتیک جریان گاز را قطع می کند و تا زمانی که محیط کاملا تهویه و پاک نشده و همه چیز به حالت عادی برنگشته، اجازه روشن شدن بخاری را به شما نمی دهد. به همین خاطر است که سیستم  ODSبخاری گازی بدون دودکش جذاب و کارآمد به نظر می رسد.

لازم به ذکر است که بدانید، ترموکوپل از قطعاتی است که برای امنیت بیشتر بخاری بسیار ضروری است. عملکرد این سیستم به این شرح است که در صورت خاموش شدن شعله یا قطع و وصل شدن جریان گاز، گردش گاز به طور اتوماتیک متوقف می شود و از این رو از نشت گاز در محیط جلوگیری شده و خطر گاز گرفتگی یا انفجار محل به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

بررسی انواع بخاری گازی

بخاری های گازی به دو شکل در یک محل و یا فضای مشخص شده نصب و قابل ‌استفاده قرار می گیرد. نوع اول آن بخاری گازی زمینی و نوع دوم آن بخاری گازی دیواری می‌ باشد.

بخاری گازی زمینی 

به طور تقریبی می ‌توان گفت امروزه تمامی منازل دارای بخاری گازی نوع اول یعنی بخاری گازی زمینی می ‌باشد. این نوع بخاری دارای ویژگی‌ های خاصی می ‌باشد باید به‌ صورت کلی در درجه اول نکات ایمنی و همچنین تولید گرمای بسیار خوب و مناسب در آن ها رعایت شود هم چنین موضوعی دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد و صرفه‌ جویی انرژی در این بخاری های گازی می ‌باشد.

این‌ طور که گفته شد بخاری های گازی نوع دوم یعنی دیواری ویژگی و خصوصیات متفاوتی با بخاری‌ های نوع اول دارند پس اگر می‌ خواهید برای خانه خود از بخاری های گازی دیواری استفاده کنید لازم است بدانید که تولید گرمای بخاری های گازی دیواری نسبت به تولید گرمای بخاری زمینی بسیار کمتر می ‌باشد اما در کنار آن بخاری های گازی دیواری فضای کمتری را نسبت به بخاری های گازی زمینی اشغال می ‌کند.

بخاری های گازی دیواری

شرکت ‌های سازنده بخاری دیواری آن ها را برای مکان‌ هایی که دارای متراژ پایین هستند طراحی کرده‌ اند مانند اتاق کار و یا اتاق ‌های کوچک در محیط بنابراین حدوداً تا 7000 کیلوکالری قدرت را در ساعت دارند به همین دلیل برای مکان‌هایی که متراژ بالا دارند مناسب نمی ‌باشند.

اهمیت ترموکوپل در هنگام خریدن بخاری های گازی

یکی از خصوصیات و ویژگی‌ های بخاری‌ های استاندارد مجهز بودن به ترموکوپل است. هنگامی که بخاری خاموش می‌ شود ترموکوپل گاز را قطع می‌ کند و از جمع‌ شدن و نشتی گاز جلوگیری می ‌کند.

بخش مهم برای هر بخاری ترموکوبل محسوب می ‌شود و توصیه ما به شما این است به ‌هیچ ‌عنوان بخاری که دارای ترموکوبل نیست خریداری نکنید، زیرا گاز شهری یکی از مشتعل‌ ترین گازهای مصرفی محسوب می شود و باعث می ‌شود با حجم کم باعث انفجار شدیدی شود. هیچ موقع این ریسک را نکنید عدم وجود ترموکوپل باعث پایین بودن ایمنی دستگاه می‌شود.

شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله بخاری گازی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. برای ارتباط  بیشتر با پشتیبانان فروشگاه انتخاب سنتر می توانید، توییتر انتخاب سنتر را دنبال کنید.